کتابی برای سیاستگذاری

"خدا گذشتگان را بیامرزد وقتی می­خواستند خانمشان را صدا بزنند کنایتا چیزی می­گفتند که نامحرم اسم زنشان را نشنود، مثلا به عنوان مادر یکی از بچه­ها او را صدا می­زدند. کجایند ببینند و تماشا کنند که زن آرایش کرده، با نیمه روسری دوش به دوش مردان در کوچه و خیابان راه می­روند و مردها به حساب خودشان مردانگی هم می­کنند که با خانم آنچنانشان در خیابان جلو چشم­های هوسران قدم میزنند.

اگر اسلام گفته مسجد زن همان خانه اوست نمی­خواهد بگوید زن در خانه زندانی شود می­خواهد بگوید زنان زنان شما برای مسائل غیز ضروری از خانه بیرون نروند، این کرامت بخشیدن به زن در اسلام است. اسلام کرامت زنان را خاستار شده است همراه با غیرت مردان.

زن بسان گل بود در باغ گلزار جهان

مرد او اندر مثل باشد چو مرد باغبان

باغبان باید که دیواری کشد بر دور باغ

تا گلش ایمن شود از دستبرد این و آن

ورنه می­باید ببیند با دو چشم خویشتن

غنچه ناموس خود را در کف بیگانگان"

منبع: یعقوبی ابوالقاسم، "هشدارها از نگاه آیات و روایات(1)، قم: اجر، 1386، ص 96.

این کتاب را تصادفا ورق زدم. رویش نوشته بود:

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ویژه کتابخانه منزل امام جمعه.

برایم جالب بود.

9 نظر:

شادي باقي ۲۹/۲/۸۹ ۱:۴۳ قبل‌ازظهر  

جل الخالق

ناشناس ۲۹/۲/۸۹ ۱۰:۳۵ قبل‌ازظهر  

آه...ماه لی لی
.
.
خط نوشته ات؟!

ناشناس ۲۹/۲/۸۹ ۱۱:۵۶ قبل‌ازظهر  

بازم همون افراط و تفریط گریمون رو نشون میدیم

FASAANEH ۲۹/۲/۸۹ ۱:۱۹ بعدازظهر  

برای من هم خیلی جالب بود :)
گرچه از کتابی که اون شناسه رو داشته باشه انتظار دیگه ای نمیره.

مرضیه ۲۹/۲/۸۹ ۷:۳۱ بعدازظهر  

سلام عمو
حالت چطوره؟
دلم تنگ شده بود گفتم یه سری بزنم...
چقدر خوب که همه چی خوبه :)

راستی"من فردا را میسازم"عالی بود

موفق باشی عمو

پری ۲۹/۲/۸۹ ۸:۰۴ بعدازظهر  

سلام.....آدرس اینجا رو گم کرده بودم.

مژگان ۲۹/۲/۸۹ ۹:۱۷ بعدازظهر  

مزخرفات تکراری ...

خاله زنک ۳۱/۲/۸۹ ۹:۴۳ قبل‌ازظهر  

هرحرفه ای مسائل خاص خودش روداره ازاین صداقت خالص ناراحت نشویداینجورباهاش کناربیاین که شماتویه مرحله ازبلوغ ورشدعاطفی یکی حضورداریدگذشت زمان وصبوری حلال این قبیل مشکلاته...متاسفانه درجامعه مابه دلیل محدودیتهاوتعصبهامراحل این بلوغ حسی درست انجام نمیشه ومشکلات ازجای دیگه خودش رونشون میده وخرابی بارمیاره... سخت نگیریدامیدوارم به زودی حالتون خوب خوب بشه وبیاین پیش خاله

سپيد ۶/۳/۸۹ ۱:۴۲ قبل‌ازظهر  

يه سر بيا اتاق ِ «آب»‍ی، يه كار كوچولو دارم با همه‌تون.htt

درباره من

عکس من
اولش از یک عروسک شروع شد که گرچه اصلن وجود خارجی نداشت ولی من شبیهش بودم و اصلن احساس میکردم خود آن عروسک شده ام. معلم زبان انگلیسیم که البته اگر بخواهم شغلم را بگویم طراحی و عکاسی کار میکنم.

بشنوید