نظر سنجی

(برای نیما)
یه سوال:
اگه بخواید بهترین فیلم زندگیتون رو اسم ببرید اون چه فیلمیه و چرا؟
توضیح:
1. منظورم از چرا اینه که چه مشخصه ای (از سکانس خوب گرفته تا داستان فیلم یا بازی خوب یه بازیگر و ...) باعث شده از فیلم خوشتون بیاد.
خواهش:
لطفا بی حاشیه و گیر دادن به صورت سوال یا اشکال در نظر سنجی فقط یه فیلم معرفی کنید و بگید چرا و به خصوص نگید که نمیتونید یه فیلم خاص رو از بین اینهمه فیلم انتخاب کنید.
(به قول زودیاک) یه ضرب المثل لهستانی هست که میگه: یه کم با ما را بیاید.
نانوشته:
قبل از اینکه سوال اصلی رو مطرح کنم این سوالا وجود داشت که هر کی نتونست به سوال اصلی جواب بده میتونه یکی از این دو تا فرض رو انتخاب کنه و بهش جواب بده.
دو تا فرض میتونه بیربط باشه:
1. فرض میکنیم یکی از کره مریخ اومده و از ما میخواد یه فیلم خوب بهش معرفی کنیم. چه فیلمی بهش معرفی میکنید؟ و چرا؟
2. فرض میکنیم یه روز از عمرمون باقی مونده و ما میخوایم فقط یه فیلمی که خیلی دوسش داریم رو دوباره برای آخرین بار ببینیم. چه فیلمی رو انتخاب میکنید و چرا؟

46 نظر:

شادي ۱۵/۱۱/۸۸ ۱۱:۰۳ بعدازظهر  

من كلا زياد فيلم ميبينم
الان فيلمي كه به ذهنم رسيد "بهار تابستان پاييز زمستان و اينك بهار" ست.
ديالوگ كم داره
و يه عااااااااالمه تصوير زيبا
نماهاي جادويي
من 7 بار اين فيلم رو ديدم

فيلم پالپفيكشن هم خيلي دوست دارم
بازيهاي خوبي داره
طنز قشنگي داره
و در كل از ديدنش لذت ميبرم
اين دوتا فيلم هيچ ربطي به هم نداره اما هردو رو دوست دارم به تو و آدم فضايي هم پيشنهاد ميكنم اگر تاحالا نديديش حتما ببينيش

اقیانوس ۱۶/۱۱/۸۸ ۱:۳۸ بعدازظهر  

.mulholland dr از دیوید لینچ. برای این‌که نشان می‌دهد سینما تمام نشده. و فکر می‌کنم فیلمی از آینده‌ی سینماست.

زودیاک ۱۶/۱۱/۸۸ ۳:۲۹ بعدازظهر  

من زیاد فیلمیک نیستم ولی واسه اون آدم فضایی فیلم "بابلُ" پیشنهاد میدم ببینه! به خاطر نمایش عواطف عمیق و ارزشمند و متنوعی که در یک انسان ممکنه وجود داشته باشه که در این فیلم به خوبی حسش کردم!
اما اگه خودم بخوام یه فیلمو یه بار دیگه نگاه کنم فیلم "انجمن شاعران مرده" رو انتخاب می کنم. به خاطر دیدن معلم ادبیات!

مهتا ۱۶/۱۱/۸۸ ۵:۴۷ بعدازظهر  

به نظرم سخت ترین کار برای کسانی که فیلم زیاد می بینن اینه که آدم بخواد بگه کدام فیلم بر کدام فیلم ترجیح میده..
من هنوز هامون رو می پرستم..
و قبل از غروب خیلی دوست دارم..
پل های مدیسن کاونتری و روزروزگاری در امریکا و سرگیجه و ساعتها و خیلی فیلمای دیگه.. اصلا نمیشه انتخاب کرد.. فقط بعضی وقتها بعضی فیلما یه حس نوستالژیک تمام نشدنی دارن..

FASAANEH ۱۶/۱۱/۸۸ ۱۰:۱۵ بعدازظهر  

هامون.
بخاطر اینکه از ابراهیم می گفت که پدر ایمان بوده و از ترس و لرز که نقطه ی مقابل ایمان است. بخاطر وقتی که حمید هامون در پیچ و خم جاده میراند و منتظر معجزه ی مرگ و رهایی بود و می گفت "خدایا یه اینوری، یه اونوری"...
بخاطر وقتی که بیتا فرهی تصویر خودش را با لباس سپید در یک نمایشگر بزرگ و بالا تماشا می کرد و دوربینی که تصویرش را می گرفت جایی هم سطح خودش روی زمین بود.
هامون، چون خیال می کرد که یک پخی می شود اما هیچ گهی نشده بود.

براندو ۱۶/۱۱/۸۸ ۱۱:۰۶ بعدازظهر  

این اوخر یه فیلم دیدم که خیلی خوشم اومد اونم اسکار فیس بود بخاطر بازی قشنگ ال پاچینو
اما اگه یه فضایی بیاد. من بهش فیلم خروس جنگی رو می دم نگاه کنه که راهش رو بگیره برگرده سیاره خودش یا حداقل ایران نیاد!!!

سمیرا ۱۷/۱۱/۸۸ ۲:۱۲ قبل‌ازظهر  

بستگی به زمان دیدن و حال و احوال خودم داشته. بنظرم هیچ فیلمی اونقدر خوب نیست که بتونه بهترین باشه مثل باقی چیزا.
اگه یه روز یه مریخی ببینم یا یه روز فقط زنده باشم فیلم آخرین چیزیه که دربارش حرف خواهم زد.

هادی ۱۷/۱۱/۸۸ ۴:۴۷ بعدازظهر  

دلشدگان
علی حاتمی

بازیهای درخشان
موسیقی و....

زهرا ۱۷/۱۱/۸۸ ۴:۵۹ بعدازظهر  

سلام
خیلی فیلم نمی شناسم ولی عاشقه از کرخه تا راین هست.
از فیلمایی که اول فرد دنبال یه چیزه ولی بعد به یه اتفاقه بزرگ تر می رسه خوشم می یاد.

شادي ۱۷/۱۱/۸۸ ۵:۳۵ بعدازظهر  

عمو من پالپفيكشن رو پس ميگيرم
شبهاي روشن رو به جاش ارائه ميكنم
بينظيره
من هيچي نميگم
خود آدم فضايي بايد بره پيداش كنه
ساخته ي قرزاد موتمنه

ناشناس ۱۷/۱۱/۸۸ ۸:۰۲ بعدازظهر  

1. پیش از طلوع / پیش از غروب
2. فرانکی و جانی
3. از گوود از ایت گِتس!!! ( ببخشید این ریختی نوشتم!...یه جورایی اینریختی بیشتر حال کردم)
...

اینا رو دوست دارم!...ساده!...راحت و پر از تجربه های همه ی آدم های معمولی زمینی !
(نقاشچی باشی )

ناشناس ۱۷/۱۱/۸۸ ۸:۱۳ بعدازظهر  

آهاااااااان! من پاندای کنگفوکار ( کنگفو پاندا ) رو خییییییلی دوست دارم!انیمشن بی نظیریه! (نقاشچی باشی)
...خوب ببخش دیگه! به خدا شمارش بلدم!می دونم بیشتر از یکی ان اینا که گفتم! اما می دونی؟! یکی رو دوست ندارم!" یک بار حساب نیست.یک بار مانند هیچ است ! فقط یک بار زندگی کردن ،مانند هرگز زندگی نکردن است !"...و من این جمله رو دوست دارم و میفهممش کاملن!به جوون خودم خیلی هم بی ربط نبود!چرا اینجووری نیگا می کنین خوب!! :)

. . . ( سه نقطه ) ۱۸/۱۱/۸۸ ۱:۴۹ قبل‌ازظهر  

فیلم ِ شماره 1 ارشیوم ، و چیزی که هنوز هم در صدر ِ انتخاب هامه ( هرچند که واقعا انتخاب سخته و به خیلی پارامتر ها بستگی داره ) ، فیلمی نیست جز " افسانه 1900
کارگردان : جوزف تورناتوره
دلیل : منبع ِ کشف های جدید . شرح ِ تمام ِ چیزهایی که درمورد ِ مدرنیته و انسان ِ مدرن شنیدم و خوندم به ساده ترین زبان بیان شده . کاملا مفهوم گرا ( از دید من ) .
ادم ِ بی جنبه ای نیستم ، ولی بیش از ده بار و کمتر از 15 بار دیدم این فیلم رو . برام یه چیزی تو مایه های " شازده کوچولو " شده . نمیدونم چرا .

فرزاد محمدی ۱۸/۱۱/۸۸ ۳:۱۴ قبل‌ازظهر  

دلم لک زده برای دیدن اپیزود سوم فیلم افسانه های ماه شب چهارده.امیدوارم پیش از مرگ ببینمش...
البته شب یلدا برای من چیز دیگری است!
فیلم های بهتر از آن زیاد دیده ام اما هیچ یک از شخصیت های اصلی مرد آنهادر مصاف با دردهایشان به سه تار و طراحی پناه نمیبردند. و کلی اشتراک و همزاد پنداری دیگر بین من و او...

zodiak ۱۸/۱۱/۸۸ ۸:۴۹ قبل‌ازظهر  

life is beutifull
روبرتو بنيني مطمعنا كاريه كه من پيشنهاى ميكنم دلیلم هم اینه که ژانری از مرد رو به نمایش میکشه که اسطورست حس زمینی رو به معنای واقعی عنوان میکنه
بچه ها همه فیلمهای خدایی رو پیشنهاد دادن و خیلی ها هم فیلمهای مورد علاقشون این چند تا فیلم هم تمام عشق منه




# سفيد،آبي،قرمز،زندگي دوگانه ورونيكا،فيلم كوتاهي درباره عشق:كيشلوفسكي عقده اديپ
# سالو:پازوليني شبهاي كابيرنا:فليني سه گانه:كاپولا بزرگراه گمشده:لينچ وكيل مدافع شيطان شب روي زمين:جارموش شب يلدا:پور احمد نيمه پنهان:ميلاني هامون:مهر جويي دیوار:راجر واترز چوپان خوب:دنیرو

ناشناس ۱۸/۱۱/۸۸ ۹:۳۶ قبل‌ازظهر  

سلام
مرسی از حضورت.بله من دارم وزن کم میکنم.روزهای اول خیلی خوب پیش رفت.ولی الان دیگه دارم با نفسم مبارزه میکنم.معمولا بازنده میشم.روی این حساب کاهش وزنم داره کند پیش میره.
من فیلم پاپیون رو دوست دارم.فیلم باز مانده و چهار شنبه سوری و زن دوم.. اخیرا هم که فیلم آقای هفت رنگ رو دیدم برام جالب بود.این فیلمو به این دلیل که شخصیت مردهای پولدار و زنهای دوم رو خوب نشون داده بود.بازی رضا عطاران هم که دیگه بی تاثیر نیست.از اخراجیها هر دو قسمتش نفرت درام.شنیدم اخراجیهای 3 هم داره به بازار مییاد.ده نمکی جوگیر شده خفن!!!!!!

alipis ۱۸/۱۱/۸۸ ۹:۴۵ قبل‌ازظهر  

اذیت نامه(ببخشید): همیشه از این که مجبور بشم بین خوبها یکی رو انتخاب کنم ترس داشتم که نکنه دیالوگی تصویری یا هر چیز معرکه ای دیگه ای جا بمونه خیلی سخته میدونی خیلی
اما اینجا میخوام فقط تا جایی که میتونم دینمو به اشکهای اینگرید ،آهنگ سام( کازابلانکا) به معصومیت کودک سینما پارادیزو(البته برای کسی که از فضا امده) از کاپولا خجالت میکشم اگه نخوام پدر خوانده هاشو نگم به قول امیر قادری ابرو بالا انداختنهای براندو وقتی نمیخواد برای سان گریه کنه.......

یهدا ۱۸/۱۱/۸۸ ۱۲:۲۳ بعدازظهر  

فیلم خوب؟!؟؟
خیلی سخته از بین این همه...
ولی من آقا و خانم اسمیت رو انتخاب می کنم، چون واسم یه جورایی انگیزه برانگیزه!
اما به اون آدم فضایی توصیه می کنم فیلم "سنگسار ثریا" رو ببینه! تا فوری برگرده سر خونه و زندگیش.

با "گلایه" به روزم عمو فیروز عزیز

شبگرد قلم به دست ۱۸/۱۱/۸۸ ۱:۳۹ بعدازظهر  

از كودكي عاشق فيلم بودم به طوري كه روياي بازيگر شدن روز و شب كنارم بود
الانم همينطور. هر فيلمي كه مي ياد سريع مي رم مي گيرم نگاه مي كنم. كامپيوترم پر شده از فيلم.
در ابتدا بگم كه فيلمهاي ايراني ساختار فوق العاده ضعيفي دارن. و مضمونشون همه يكي درست شدن مثل فيلمهاي هندي به قول معروف عشقولانه. با اين تفاوت كه تو فيلم هاي هندي دختر و پسر از پشت درخت مي يان بيرون و تو فيلمهاي ما از پشت پنجره يا تو خيابون.
نه فيلمهاي دراممون درامه
نه فيلمهاي اكشنمون
نه فيلمهاي كمديمون كمدي
هيچكدوم از فيلمهاي ايراني رو تاييد نمي كنم. چند تا فيلم آمريكايي ديدم كه معني فيلم و هنرمند رو اون لحظه حس كردم. فيلم حضرت محمد كه به بهترين شكل نامسلمانها بازي كرده بودن و مسلمان بودن رو خوب به تصوير كشيده بودن فيلم آخرين تعطيلات كه هم مضمون كمدي داشت هم آموزنده
و اين آخريها هم فرار از زندان رو دنبال مي كنم.
و اگر اون مريخي ها يه روز بيان زمين
در درجه اول خدا بهشون رحم كنه و در درجه دوم توصيه مي كنم فيلم سنگسار ثريا ميم رو ببينن تا براي هميشه دمشون رو بزارن رو كولشون و برن.

نيما سهند ۱۸/۱۱/۸۸ ۴:۳۷ بعدازظهر  

-براي يك روز مانده به زندگيم:
بي ترديد دختر ميليون دلاري
دليل:تنها فيلمي كه(تا الان) مرگ را به بهترين شكل ممكن توانسته برايم معنعي ؛اثبات وارزو كند(و البته زندگي و بيش البته مبارزه را كه تقواي ماست )
-براي ادم فضايي ها:
سينما پاراديزو:
دليل:هيجان بچه ها وقتي در پرده سينما سرخ پوستها رو مي بينند؛واكنششون نسبت به بعضي صحنه ها جنسي؛مصوميت و هيجان تصوير(وقتي كه كشيش مجبور كرده از صحنه هايي كه حتي خودش لذت مي برد، مميزي بخورند)چگونگي ورود بچه به سينما؛شنيدن اسم الفردو وقتي كه تمام اميد بچه مي شود؛اتش گرفتن سينما(حسرت...)؛عاشق شدن بچه و....................اشكهايي پاياني فيلم كه باگريه كردن بچه در سن ميانسالي بر صورت ما نيز مي ايد و اين فيلم يعني شناسنامه سينما ...............................
بهترين فيلم:
آبي
دليل:اولين فيلم هنري كه ديدم و با وجود نفيمدن و درك نكردن فيلم لذت انچناني بردم كه بي نظير بود.و هنوز مي تواند تا سالها بهترين فيلمم را تضمين كند
...............................
در مورد معرفي فيلم به ادم فضايي مد نظر من يه فيلم ديگه بود كه علي يادم انداخت سينما پاراديزو رو

دلايا قطعا احساسي مي باشد ولي مجال بحث بر روي فيلم مي تواند جاي سوال باشد عمري اگر باشد

منتظر نظر خودت هم هستم.

زروان ۱۸/۱۱/۸۸ ۵:۰۸ بعدازظهر  

اگر بخواهم فقط یک فیلم را بگم فیلم نمایش ترومن را میگم یعنی الان تو ذهنمه.بقیه ایده اش خیلی بکره قشنگ ترین تمثیلیه که من از رابطه انسان و هستی دیده ام.مخصوصا آن صحنه پایانی که کارگردان برای ترومن سخنرانی می کنه میگه من تو را بوجود آوردم همینجا بمون تو مشهوری بیرون هیچ چیز نیست

پلپلک ۱۹/۱۱/۸۸ ۱۲:۰۱ قبل‌ازظهر  

سلام/من با انتخاب هیچی به عنوان بهترین موافق نیستم چون اعتقاد دارم تو همه پدیده های یک شکل هم انقدر تفاوت وجود داره که یه تاثیر رو رو آدم نذارن اما چون نمیخوام روی شما رو زمین بندازم یکی از فیلمایی که خیلی دوس دارم " فارست گامپ" واگه بخوام به یه فضایی فیلم معرفی کنم مجموعه ار باب حلقه ها رو میزارم جلوش ببینه تا سر فرصت بتونم درباره اون ورا باهاش اختلات کنم!

محمد جواد شکری ۱۹/۱۱/۸۸ ۴:۳۳ بعدازظهر  

اصلا دلم نمی خواست فقط یک فیلم را معرفی کنم ولی حالا که گیر داده اید بفرمایید :
-زیر درختان زیتون ،عباس کیارستمی
آن چیزی هم که در یک بند در مورد این فیلم قبلا نوشته بودم این است :
"
خیلی حیف می شود کسی بمیرد در حالی که فیلم “زیر درختانِ زیتون” را ندیده باشد ،خاصه سکانس پایانیِ آن که انگار با دیدنش تمامِ زیبایی های دنیا را یکجا به تماشا نشسته باشی.

به راستی که دنیا بدونِ عباس کیارستمی یک چیزی کم دارد.
"

سین دخت ۱۹/۱۱/۸۸ ۱۰:۵۸ بعدازظهر  

چند روزه دارم به جواب این سئوال فکر می کنم
هرچی بیشتر می گردم کمتر پیدا می کنم
رد ویولن که دیونه ام کرد
فریدا که خیلی دوسش دارم
جاده های کوکتبل که هنوز تصویرهاش تو ذهنم می چرخه
ماتریس که هنوز گیجش هستم
سگ کشی که هنوز تو ترمینالش موندم جلوتر نرفتم
درباره الی یا نمی دونم...
مریخی ها بهترن نیان زمین ترجیحا اگه اومدن سریال مسافران رامبد جوان رو بهشون پیشنهاد می کنم
راستی رد و بنجامین باتن و
نه باز نشد جواب تو
باید فکر کنم

فرزاد محمدی ۲۰/۱۱/۸۸ ۱۲:۱۶ قبل‌ازظهر  

صحنه ی گریه ی فروتن با آهنگ دل دیوانه ویگن.صحنه ی پی بردنش به خیانت زنش با عمو شریف. فراتر از فرا صحنه ی رقص فروتن با فشفشه.فرا صحنه ی اعتراض فروتن به مامور انتظامی.(یادم رفته بود صحنه های مورد علاقه ام را در شب یلدا برایت بگویم)

اپیزود سوم افسانه های ماه شب چهارده هم که درباره تلاش چند نفر برای عضویت در یک کارگاه فیلم سازیست که هیچ فیلمی نمی سازد...
در یک کلا فیلم و صحنه هایش برای من یک ماکت کوچک قابل ارائه از دنیای آدم هاست.

ماتیلده ۲۰/۱۱/۸۸ ۷:۳۸ بعدازظهر  

عشق سگی.
زیبا، پرتنش، خوش ساخت، پرتکنیک، و بازی های درخشان.
البته بعد از بال و 21گرم.
:)

ماتیلده ۲۰/۱۱/۸۸ ۷:۳۹ بعدازظهر  

اصلاحیه:
منظور بابل بود.

پنجره ۲۰/۱۱/۸۸ ۱۰:۱۷ بعدازظهر  

E.T

مژگان ۲۱/۱۱/۸۸ ۳:۴۵ بعدازظهر  

سلام
خیلی دلم می خواست با فکر بنویسم و یه فیلم خوب معرفی کنم اما فعلا خودم دلم (مامامیا) رو می خواد!

خلیل ۲۱/۱۱/۸۸ ۸:۳۰ بعدازظهر  

سلام، فیلم بسیار قدیمی ایران" طبیعت بی جان"از شهید ثالث، همچنین " دنیای مدرن " چارلی چاپلین

حاشیه نشین ۲۴/۱۱/۸۸ ۱۲:۱۹ بعدازظهر  

سلام
چه کار خوبیه این "یک موضوع" رو به معرض همه پرسی گذاشتن

سراغ خارجی ها نمی رم که دچار سختی انتخاب و سردرگمی و اینجور چیزا بشم!

از ایرانی ها هم فیلم های خوب و تاثیرگذار ِ زیادی هست اما
عاشق "شب های روشن" و "شب یلدا" هستم
اولی رو فرزاد موتمن کارگردانی کرده و دومی رو هوشنگ مرادی کرمانی
بازی ها، دیالوگ ها و موسیقی ها همگی بی نهایت تاثیرگذارند
هربار که این دو فیلم رو می بینم جون می گیرم، برای اینکه هربار یک قدم بیشتر با درونی ترین لایه های احساسیم ارتباط برقرار می کنم.
هامون و چهارشنبه سوری و باغ فردوس هم مثال زدنی اند

سارا (سیاه مشق) ۲۶/۱۱/۸۸ ۷:۳۵ قبل‌ازظهر  

شبهای روشن را دوست دارم به خاطر فضای شاعرانه اش، سادگی چهره و روح هانیه توسلی، هنرپیشه ناشناس در نقش استاد دانشگاه، خانه قدیمی و کتابهای استاد
شبهای روشن را دوست دارم برای همه چیزهایی که دوست داشتم داشته باشم و ندارم و همه حس هایی که در گذشته های دورم گم شدند

ابوالفضل ۲۷/۱۱/۸۸ ۳:۰۲ بعدازظهر  

منتظری کل فیلم ما رو که دیدم اسم ببرم؟ می خوام یه فیلم که اسمشو بین فیلما ندیدم بگم: (همه چیز درباره ایو)(شبهای کابیریا)(5/8)(دشت گریان)(روبان سفید)و...
اگه مریخی بیاد می گم برو به کارت برس. فیلم دیدنم شد کار؟
پیشنهاد می کنم اصلاً فیلم نبینین تا غبطه ی بقیه فیلم ها رو نخورین.
بای

عارفه ۲۷/۱۱/۸۸ ۷:۰۵ بعدازظهر  

وبلاگ خوبی داری به ما هم سر بزن

نیما_سهند ۲۸/۱۱/۸۸ ۱:۲۲ بعدازظهر  

دیوانه من هی می یام از بابت نظر سنجی تشکر کنم ،اما می بینم خودت نظر ندادی میگم به درک اسفل...
نقد فیلما آماده است از کی شروع کنیم.

پلپلک ۳۰/۱۱/۸۸ ۱۲:۱۳ قبل‌ازظهر  

کجایی ای زود به زود آپ کننده؟

مژگان ۳۰/۱۱/۸۸ ۷:۰۳ بعدازظهر  

سلام
عمو من امتحانم رو هم دادم اومدم تو هنوز آپ نکردی .دلنون تنگ شد آخه !

زهرا ۱/۱۲/۸۸ ۱۰:۳۹ بعدازظهر  

سلام
من هامون رو هم دیدم شما هنوز آپ نکردی؟
بزار ببینم دیگه کدوم فیلم و گفتن قشنگه...

محمد مزده ۳/۱۲/۸۸ ۱۰:۵۳ قبل‌ازظهر  

بدون شک من 23 رو انتخاب می کنم
چون علاوه بر فیلم نامه ی بینظیرش و بازی فوق العاده ی جیم کری ، این فیلم یه جورایی قصه ی زندگی خودمو به تصویر کشیده بود

ناشناس ۴/۱۲/۸۸ ۷:۲۹ قبل‌ازظهر  

دوست داشتم خیلی دیر جواب بدم تا کامنت همه دوستان را بخونم.....
خیلی از فیلمهای پیشنهادی دوستان عالیه..اما دو تا سئوال پایانی شما دو تا برداشت جداگانه میتونه داشته باشه با دو پاسخ متفاوت..من برای خودم..جواب پرسش یک..تو ایرانی هادو گزینه گبه مخملباف و بایسیکلران را نمیتونم فراموش کنم..تو خارجیهازندگی زیباست و پیانیست
برای سئوال دوم و جریان فضایی ها
افسانه 1900
و مزرعه حیوانات!..ماه لی لی

صدرا ۵/۱۲/۸۸ ۱:۴۰ بعدازظهر  

؟
چيزي نگم بهتراست

میشا و بیگاه ۸/۱۲/۸۸ ۷:۵۰ بعدازظهر  

این پست خیلی خوبه
خیلی زیباست
...................
مرسی از همچون تویی که نوشته هام رو میخونی

نارنجی ۹/۱۲/۸۸ ۱:۱۶ قبل‌ازظهر  

من خودم فیلم ساویورو خیلی دوس دارم وبه یه آدم مریخی هم توصیه میکنم ببین واگه یه روز ازعمرم هم باقی مونده باشه بازم ساویور ومیبینم وهرچند بارهم ببینم برام تکراری نیست بلکه لذت بخش تر وفیلم زمانی برای مستی اسب ها,پرندگان,چارلی چابلین,کودکی ایوان ودزیره و...خیلی فیلم های دیگه که ندیدمشون .

رها ۱۰/۱۲/۸۸ ۱۲:۲۹ قبل‌ازظهر  

سلام
ممنون که سر زدید ..
من دوست دارم سوال مطلب قبل راجواب بدم ....
فیلم ابی کیشلوفسکی رو خیلی دوست دارم و فراسوی ابرها ...
جاری باشید

سودا ۱۰/۱۲/۸۸ ۱۰:۴۷ قبل‌ازظهر  

هنوز كه نيومدن
اصلا" بزار بيان ببينيم ميتونن فيلم ببينن يا اصلا" دوست دارن ببينن ويا اصلا" امونمون ميدن كه فيلم نشونشون بديم

آلانیس ۱۶/۱۲/۸۸ ۳:۲۶ بعدازظهر  

سلام . من به یه مریخی دیدن کارتون Mary & Max رو پیشنهاد میکنم و فیلم Match Point
برای اینکه همون اول کار خیالش راحت شه آدمها رو نمیشه شناخت.

درباره من

عکس من
اولش از یک عروسک شروع شد که گرچه اصلن وجود خارجی نداشت ولی من شبیهش بودم و اصلن احساس میکردم خود آن عروسک شده ام. معلم زبان انگلیسیم که البته اگر بخواهم شغلم را بگویم طراحی و عکاسی کار میکنم.

بشنوید