پراکنده های اردیبهشتی

برای این روزهایم.
روزهایی پر از تب.
پر از درد.
پر از فکر یک بازجویی دو ساعت و چهل و پنج دقیقه ای برای یک حمل دوربین که لنزش هم شکسته! و هیچ عکسی هم گرفته نشده! برای قانون جدید(! ) نانوشته ات درباره حمل دوربین حرفه ای که فیکس برقی! (به قول خودمان میشود همان فوکوس اتوماتیک!) دارد!
پر از پریشانی.
برای این روز به خصوص.
من کادوی تولدم را و کادوی روز معلمم را با اعدام همکار معلمم گرفتم.
باز هم کمی به بدهی هایم اضافه شد.
مینویسم در حساب دفتریم.
روزی حسابش میکنیم...
.
.
.
نام فروغ را که حذف کنی.
سپاست میگویم.
تلنگرم میزنی برای فردای بچه هایم فکری بکنم.
اینبار به جای کتابخانه مدرسه ام.
اندک پولی را که برای کتابخانه مدرسه مان جمع کرده بودیم، مجموعه اشعار فروغ را برای تمام دخترکانم در مدرسه هدیه خواهم داد.
به همه شان هم گفتم، اگر کسی برایم یک شعراز فروغ از بر بخواند، دو نمره در درس زبان انگلیسی شان هدیه خواهم داد؛ بی حساب.
حالا تو هی اسم پاک کن و مرا به کار وادار کن! مردک!
امروز از آن تو باشد.
فردا را من میسازم...
.
.
.
بیست یکم اردی بهشت ماه. یازدهم ماه می.
روز تولد من!

22 نظر:

پير فرزانه ۲۱/۲/۸۹ ۷:۵۷ قبل‌ازظهر  

آينده مال ماست . مال بچه هاي آينده
بچه هاي پاك ، بچه هاي آسمان ، بچه هاي زلال ، آِينده را با فروغ و فرياد خواهيم ساخت .
موفق باشيد . ضمنا تولدتان مبارك . خودتان زنده و افكارتان قرن ها پاينده باشد.

سین دخت ۲۱/۲/۸۹ ۸:۵۱ قبل‌ازظهر  

سلام
تولد رو بیشتر از خود فرد باید به دوستان اون آدم تبریک گفت
امروز یه دوست خوب برای من و برای همه دوستات متولد شد پس امروز برای ما مهمتر از خودته!!!
تولدت مبارک
فردا هم حتما مال توئه شک نکن و یادت باش که حمل دوربین و داشتن قلم و خوندن کتاب و دونستن و چیزهایی تو این مایه ها حتما جرمه عادت کن

FASAANEH ۲۱/۲/۸۹ ۹:۲۶ قبل‌ازظهر  

امروز روز تست عموفیروز و هیچکس حق ندارد این روز را از تو بگیرد.
سوای همه ی دردها ورنجهایی که می کشیم، باید شاد باشیم و بهانه های کوچک شادی بخش را جشن بگیریم. پس خوش باش تا خوش باشیم. به سلامتی...

با آرزوی اینکه سال پرباری پیش رو داشته باشی. تولدت هزار بار مبارک.

نینا ۲۱/۲/۸۹ ۱۰:۲۹ قبل‌ازظهر  

تولدتون رو تبریک می گم پاینده و شاداب باشید.

ناشناس ۲۱/۲/۸۹ ۱۲:۳۶ بعدازظهر  

سلام.
تولدتون مبارک!
و البته تسلیت می گم مرگ همکارتون رو!
بمبـ.گذار!؟!؟!؟!
فروغ ِ بیچاره، همیشه خار چشم بوده، چه در دوران خودش، چه حالا!!
درک نمی کنم، اصلن!! این همه ترس از مردگان رو!
http://www.yahdalife4.blogspot.com/

مهتا ۲۱/۲/۸۹ ۱:۳۶ بعدازظهر  

عموی خیلی مهربان
تولدت هزار بار مبارک باشه..
روزی با دلخوشی جشن میگیریم..
روزی خواهد آمد..

ناشناس ۲۱/۲/۸۹ ۲:۱۰ بعدازظهر  

وقتی که تو آمدی در تجلی دیدارت آیینه باغ دل من جلوه ای دوباره یافت...
مهم نیست چگونه درد می آفرینند مهم این است که چگونه درد را تحمل می کنیم...سخت اما شایسته..ماه لی لی

مژگان ۲۱/۲/۸۹ ۲:۱۴ بعدازظهر  

سلام تولدت مبارک.
به بیداری همه دانش آموزها نمیشه مطمئن بود اما به دانش آموزانی که معلمی مثل تو دارن ایمان دارم.

پلپلک ۲۱/۲/۸۹ ۲:۴۱ بعدازظهر  

سلام/خسته نباشی از سفر سختی که پشت سر گذاشتی؟!یادت باشه باید ببخشی اما فراموش نکنی..یه روزی به دردمون میخوره ..
راستی امیدوارم همون قدر که لازمه و تا زمانی که هنوز تبدیل به یه پیر مرد لق لقو با زندگی نباتی نشدی زنده بمونی ..این یعنی تولدت مبارک.

ناشناس ۲۱/۲/۸۹ ۱۱:۳۸ بعدازظهر  

تولدت مبارک...و امید که درد در تو شک برنینگیزد!
...
به آسمان هم دیگر اعتمادی نیست.
نقاشچی باشی

زهرا ۲۱/۲/۸۹ ۱۱:۳۹ بعدازظهر  

سلام
تولد تولد تولدت مبارک
اینجا از این گلای نرگس نداره خودت بی زحمت تصورش کن.
ما هم کیک و تصور می کنیم.
فروغ:فروغ بیچاره خوبه سر کلاس زندگی نامش هم واسه بچه ها بگی از عشق بچگانه تا ساعت 5 میمیرم.
به هر حال خیر در دنیا و آخرت ببینی.

ماتيلده ۲۳/۲/۸۹ ۱:۱۲ قبل‌ازظهر  

پس تو هم فاتح شدي و خود را به ثبت رساندي!؟

سودا ۲۳/۲/۸۹ ۱۱:۳۴ قبل‌ازظهر  

سلام عمو جان
میدونی که منم دوست دارم و همیشه طرفدارتم
ولی خوب باید بعضی وقت ها کارهایی کرد
تولدت هم خیلی مبارک خوش بهئحالت که تولدت اردیبهشته
اون مردک منم؟

نارنجی ۲۳/۲/۸۹ ۶:۱۸ بعدازظهر  

سلام
چه بلای سر دوربین نازنینت اومده؟؟نمیخواد بگی خودم میدونم مملکته داریم ... منم شعر فروغ برات بخونم ناهار مهمونم میکنی....تولدتم مبارک

سارا (سیاه مشق) ۲۳/۲/۸۹ ۹:۴۲ بعدازظهر  

زندگی شاید
یک خیابان درازست که هر روز زنی با زنبیلی از آن میگذرد
زندگی شاید
ریسمانیست که مردی با آن خود را از شاخه میاویزد
زندگی شاید طفلیست که از مدرسه بر میگردد
زندگی شاید افروختن سیگاری باشد ، در فاصلهء رخوتناک دو
همآغوشی
یا عبور گیج رهگذری باشد
که کلاه از سر بر میدارد
و به یک رهگذر دیگر با لبخندی بی معنی میگوید " صبح بخیر "

تولدت مبارک عموی مهربان. روز تولدت نام فروغ را هم در ذهن دخترکانت زنده کردی.
شاد باشی در دنیای سختی ها و آسانیهایت

شادي باقي ۲۴/۲/۸۹ ۸:۱۵ بعدازظهر  

كامنت گذاشتن براي شما خيلي سخت شده
تولدتون مبارك با مهر و شرمساري بابت تاخير
راستي يادت باشه جرم دزدي از جرم متفكر بودن سبك تره

خاله زنک ۲۶/۲/۸۹ ۱:۰۶ بعدازظهر  

تولدتون روباتاخیرتبریک میگم...میبینین زندگی ادامه داره حتی تواین روزها
درضمن عمو چشم ودل خاله روشن حالاغیبت ماروبه دیگران میکنین وحرفهای خاله زنکی میزنین!!!;)

من ۲۶/۲/۸۹ ۱۱:۱۷ بعدازظهر  

همه چیو تو گفتی
جا واسه کامنت گذاشتن نمونده
چی بگم من؟
دلم گرفته این روزا

سارا ۲۷/۲/۸۹ ۱۲:۲۹ بعدازظهر  

دو بار اومدم کامنت بذارم نشد و نظرم مخدوش شد

با تاخیر تبریک واسه ی روز معلم و روز تولدتون

کاش روزی رسد که باور کنیم روز تولددد را.

عموفیروز ۲۷/۲/۸۹ ۲:۴۱ بعدازظهر  

برای همه آنهایی که جوابم برایشان شبیه به همه است:
سپاس از این همه مهر و دوستی.
------------------
پلپلک:
نمیبخشم و فراموش هم نمیکنم.
------------------
نقاشچی باشی:
متوجه نیستم!
درد چه شکی میتواند بر بیانگیذد.
درد مرا استوارتر میکند.
------------------
ماتیلده:
پس من هم فاتح شدم و خودم را به ثبت رساندم؟!
------------------
سودا:
من منظورم همون بعضی وقت ها بود.
خوب باشی.
اون مردک هم تو نیستی.
------------------
نارنجی:
دارم آدمایی که برام شعر فروغ میخونن.
تو برا خودت بخون بذار پول منم تو جیبم آروم بگیره.
------------------
سمیرا:
مرسی بابت شعر.
دوس داشتم.
------------------
خاله زنک:
اینهمه جواب دادم تابتونم جواب خاله رو بدم ها!
چه غیبتی؟!!
چه حرفایی؟!!

------------------

ناشناس ۲۹/۲/۸۹ ۱۱:۴۸ قبل‌ازظهر  

چشم هایم را چه کنم عمو؟
حرف هایت لرزه می زند بر ایستاییشان

ناشناس ۲۹/۲/۸۹ ۱۱:۵۱ قبل‌ازظهر  

وقتی نام فروغ را حذف می کنه باید واسه اونی که دو سطر واسش تعریف و تمجید نوشته سر تکون بده !

درباره من

عکس من
اولش از یک عروسک شروع شد که گرچه اصلن وجود خارجی نداشت ولی من شبیهش بودم و اصلن احساس میکردم خود آن عروسک شده ام. معلم زبان انگلیسیم که البته اگر بخواهم شغلم را بگویم طراحی و عکاسی کار میکنم.

بشنوید