اولین سرود ملی

اولین سرود ملی ایران را دوست دارم
تکتک کلمات و ابیاتش به دلم مینشینند
این سرود که مربوط به دوره قاجار است که در اصل برای پیانو نوشته شده توسط موسیو لومر فرانسوی ساخته شده ولی توسط ارکستر ملل برای اولین بار به اجرای رسمی و ارکسترال در آمد
.
نام جاوید وطن،صیح امید وطن
جلوه کن در آسمان، همچو مهر جاودان
بشنو سوز سخنم، که هم آواز تو منم
همه جان و تنم، وطنم وطنم وطن وطنم
همه با یک نام و نشان، به تفاوت هر رنگ و زبان
همه با یک نام و نشان، به تفاوت هر رنگ و زبان
همه شاد و خوش و نغمه زنان، ز صلابت ایران جوان
ز اصالت ایران کهن، ز صلابت ایران جوان
بشنو سوز سخنم، که نواگر این نغمه منم
همه جان و تنم، وطنم وطنم وطنم وطنم
...
پ.ن: برای دانلود روی لینک، کلیک راست کرده و گزینه چهارم را انتخاب کنید
.
.
.
آپدیت دوم: اما در میان اجراهای متعددی که از این اثر انجام شده یکی را بهترین میدانم که با صدای به یاد ماندنی و زیبای دریا دادور است.

3 نظر:

مژگان ۳/۸/۸۸ ۱۰:۵۷ بعدازظهر  

سلام
منم هر وقت این سرود رو می شنیدم یه حس غرور بهم دست می داد اما حالا نمی دونم دیگه حس خاصی نسبت به ایران و سرود ملی و... ندارم!

سین دخت ۴/۸/۸۸ ۹:۲۷ قبل‌ازظهر  

سلام
خیلی وقت پیشا این آهگ رو گرفته بودم
...
دلم بذا خودم می سوزه
خیلی از چیزایی که دوستشون داشتم ...
ایمان می خوام
خدا بهم برش گردونه...

هادی ۴/۸/۸۸ ۴:۵۳ بعدازظهر  

عشق است......
یادت نره من همه آهنگهاشو میخوام!!!!

درباره من

عکس من
اولش از یک عروسک شروع شد که گرچه اصلن وجود خارجی نداشت ولی من شبیهش بودم و اصلن احساس میکردم خود آن عروسک شده ام. معلم زبان انگلیسیم که البته اگر بخواهم شغلم را بگویم طراحی و عکاسی کار میکنم.

بشنوید